Jak otworzyć spór na AliExpress?

0

Cechą otwarcia sporu na AliExpress jest sposób ochrony kupujących podczas przeprowadzania transakcji online. Pozwala klientom żądać zwrotu pieniędzy, jeśli coś pójdzie nie tak podczas procesu zakupów.

Wszyscy kupujący AliExpress mają prawo do wszczęcia sporu w przypadku niezadowolenia, ponieważ jest to stosunkowo powszechna praktyka podczas zakupów online. Jednak dla korzystnego wyniku sporu, ważne jest, aby zrozumieć, jak przebiega procedura i co ty, jako klient, masz prawo domagać się. Przeczytaj nasz szczegółowy przewodnik po sporach AliExpress, aby dowiedzieć się, jak ważne są kroki związane z otwarciem sporu i poprawą jakości zakupów.

Kiedy należy otworzyć spór?

W zależności od sytuacji, możesz otrzymać częściowy lub pełny zwrot od sprzedawcy lub zainicjować zwrot, wysyłając wadliwy produkt z powrotem. Podstawą wszczęcia sporu mogą być:

  • towary nie dotarły
  • produkt nie pasuje do opisu
  • występują problemy z jakością towarów
  • przypłynęły towary uszkodzone
  • sposób dostawy nie jest zgodny z opisem
  • ilość towarów nie odpowiada zamówionej kwocie
  • produkt jest fałszywy
  • występują problemy z komponentami
  • klient składa zamówienie przez pomyłkę
  • klient znalazł ten sam produkt po niższej cenie
  • klient nie potrzebuje już towaru z powodów osobistych

Zazwyczaj, jeśli produkt nie wygląda jak na zdjęciu sprzedawcy, jest poważnie uszkodzony lub w ogóle nie dotarł, możesz poprosić o pełny zwrot pieniędzy. Jeśli popełniłeś błąd przy zamawianiu przedmiotu, musisz wysłać go z powrotem, aby otrzymać zwrot pieniędzy. W przypadku drobnych wad, które nie mają wpływu na użyteczność, większość sporów rozwiązuje się z częściowym zwrotem pieniędzy. Ale jak można otworzyć spór na AliExpress?

Kroki, aby otworzyć spór

Aby otworzyć spór, musisz postępować zgodnie ze standardową procedurą. Upewnij się, że wypełnisz wszystkie niezbędne pola i podaj dokładne informacje.

Krok 1. Wybierz produkt

Zaloguj się na swoje konto osobiste AliExpress i przejdź do sekcji „Moje zamówienia”.

Z listy uporządkowanych elementów wybierz ten, z którym występuje problem. Jeśli istnieje kilka towarów, dla których trzeba otworzyć spór, trzeba będzie to zrobić oddzielnie dla każdego produktu.

Po wybraniu przedmiotu kliknij przycisk „Otwórz spór”.

Krok 2. Zdecyduj się na swoje roszczenie

System AliExpress oferuje dwie opcje do wyboru: „Tylko zwrot pieniędzy” lub „Zwrot towarów i pieniędzy”.

Jeśli towary nie nadają się do użytku z powodu błędu sprzedającego lub firmy spedycyjnej lub w ogóle ich nie otrzymałeś, wybierz opcję „Tylko zwrot pieniędzy”. Później będziesz mógł stwierdzić, czy chcesz mieć częściowy czy pełny zwrot pieniędzy.

Jeśli z drugiej strony, przyczyna wniosku o zwrot nie jest spowodowana winą dostawcy, kliknij „Zwrot towarów i pieniędzy”. Jednak w tym przypadku najprawdopodobniej będziesz musiał sam pokryć koszty wysyłki.

Krok 3. Wypełnij wniosek o spór

Po wybraniu typu sporu pojawi się nowe okno. Powodzenie negocjacji będzie zależało od tego, jak dobrze wypełnisz ten formularz. Oto jak to działa:

  1. Wybierz oczekiwane rozwiązanie, które pomoże rozwiązać spór
  2. W oknie „Czy otrzymałeś towar” wybierz odpowiedź (tak lub nie)
  3. W polu „Kwota zwrotu” przedmiotu podaj żądaną kwotę zwrotu. Nie może być większa niż cena przedmiotu z kosztami wysyłki.
  4. Wytnij powód, dla którego zgłaszasz spór. Wskazać wady towaru lub fakt, że towar nie dotarł.
  5. Podaj jak najwięcej dowodów roszczenia. Na przykład można dołączyć zrzut ekranu z witryny śledzenia, która pokazuje, że element nie został dostarczony. Możesz również dostarczyć zdjęcie lub film produktu, który okazał się nieodpowiedniej jakości lub nie spełnił Twoich oczekiwań.
  6. Po wypełnieniu wszystkich pól kliknij przycisk „Prześlij”.

Wreszcie, złożyłeś spór. Co teraz? Istnieje kilka sposobów, w jaki może się rozwijać. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak radzić sobie z każdym z nich!

Eskalacja sporu

Zazwyczaj druga strona odpowiada na spór niezwłocznie. Istnieje jednak kilka sposobów, w których sprzedawca może zareagować na roszczenie klienta:

  • Sprzedający zgadza się z roszczeniem. Jest to najlepszy możliwy wynik dla klientów, ponieważ spór kończy się zgodnie z ich zastosowaniem.
  • Sklep ignoruje spór. Taki wynik jest również pozytywny, ponieważ spór zamyka się automatycznie w ciągu tygodnia na korzyść klientów.
  • Sprzedający oferuje kontrofertę. W takim przypadku kupujący mają wybór: wyrazić zgodę lub nie zgodzić się z propozycją. Może być kilka rund propozycji od strony sklepu. Pamiętaj, aby natychmiast zareagować. Przedstawiciele AliExpress zajmą się mediatorem ze wszystkimi nierozwiązanymi sporami i zdecydują o ostatecznym werdykcie.
  • Przedstawiciel sklepu wysyła kupującemu prywatną wiadomość. Zdecydowanie zaleca się prowadzenie sporów tylko za pośrednictwem systemu AliExpress. Tylko wtedy kupujący może uzyskać pełną ochronę klienta. Tak więc, jeśli sprzedawca próbuje skontaktować się z Tobą za pomocą bezpośredniego komunikatu, bądź bardzo ostrożny.

Jeśli w jakikolwiek sposób uda ci się dojść do alternatywnej umowy z dostawcą, możesz zamknąć spór. Tylko klient i administracja AliExpress mają prawo do zamknięcia lub anulowania sporu. Jest to kolejny istotny mechanizm ochrony konsumentów, który skutecznie działa na AliExpress.

Procedura anulowania sporu jest następująca:

  • Przejdź do sekcji „Moje zamówienia”
  • Znajdź spór, który chcesz zamknąć
  • Naciśnij przycisk „Anulowanie sporu” i podaj przyczynę swojej decyzji

Zamknięcie sporu nie oznacza, że nie można go w razie potrzeby ponownie otworzyć. Zwykle dzieje się tak, jeśli przedstawiciel sklepu nie wywiąże się z zobowiązań, na które wcześniej się zgodziłeś. Procedura ponownego otwarcia sporu jest całkowicie podobna do standardowej.

Werdykt AliExpress

Po zakończeniu sporu wynik będzie można zobaczyć na tej samej stronie. Poza tym otrzymasz powiadomienie e-mail. Oto możliwe wyniki:

  • Pełny zwrot pieniędzy. Jest to oczekiwany wynik sporu w sytuacji, gdy klient nie otrzymał towaru.
  • Pełny zwrot wraz ze zwrotem towaru, który nie odpowiada opisowi. Sprzedający pokrywa koszty wysyłki.
  • Pełny zwrot wraz ze zwrotem towaru z wysyłką na koszt kupującego. Taka decyzja jest powszechna w przypadku błędów klientów.
  • Częściowa rekompensata finansowa. Sprzedający zgadza się na częściowy zwrot kosztów za wady przedmiotu, które nie utrudniają jego praktycznego wykorzystania.

Jednym z kluczowych czynników, które odgrywają rolę na platformie AliExpress jest ocena. Dostawcy zawsze dbają o opinie klientów, więc często robią wszystko, aby zadowolić swoich nabywców. Działa szczególnie w przypadkach, gdy spór nie wiąże się z poważnymi kosztami finansowymi.

Ogólnie rzecz biorąc, rozstrzyganie sporów trwa około dwóch tygodni. Następnie będziesz musiał poczekać na wystawienie zwrotu pieniędzy. Zwykle trwa to do dziesięciu dni roboczych. Czasami jednak zdarzają się sytuacje, w których sklep niechętnie przyjmuje roszczenie klienta. W takim przypadku administracja AliExpress zajmie się sporem, a czas oczekiwania na rozstrzygnięcie może wydłużyć się do dwóch miesięcy.

Jak uniknąć sytuacji spornych na AliExpress?

Algorytm ochrony klienta na AliExpress działa dość dobrze przez większość czasu. Niemniej jednak wynik sporu zależy od wielu czynników, takich jak roszczenie, postawa dostawcy, koszt towarów i wiele innych. Poza tym proces rozstrzygania sporów zazwyczaj wymaga od kupującego cierpliwości. Po tym wszystkim, to zwykle trwać co najmniej dwa tygodnie, aż klient otrzyma środki.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Używamy cookies, jak prawie każdy. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Akceptuję Czytaj więcej