„Dbaj o ubranie. Czytaj. Sprawdzaj. Pielęgnuj”.

0

Świadomość wpływu naszych codziennych decyzji dotyczących pielęgnacji odzieży na środowisko rośnie, jednak jak pokazuje badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie LPP, idea zrównoważonej mody nadal dla wielu osób nie jest powszechnym pojęciem. Tymczasem, jak potwierdzają eksperci[1], świadome korzystanie z ubrań w taki sposób, aby zachować ich wygląd i pierwotne właściwości, wydłuża ich życie i tym samym może mieć wymierne skutki dla środowiska. O tym jak nasze nawyki mogą wpływać nie tylko na ubrania, ale też na oszczędność wody, energii i emisji CO2 do atmosfery mówi nowa kampania edukacyjna LPP „Dbaj o ubranie”.

Idea zrównoważonej mody obecna jest w strategii LPP od wielu lat, a działania ograniczające wpływ firmy na otoczenie realizowane są w kilku obszarach jej działalności. Z drugiej strony gdańska spółka, jako lider polskiej branży odzieżowej, czując odpowiedzialność za wyprodukowaną odzież, nawet gdy już trafi w ręce klientów, postanowiła sprawdzić w jaki sposób Polacy dbają o ubranie i jakie mają nawyki z tym związane. Zrealizowane w tym celu we współpracy z firmą ARC Rynek i Opinia badanie dostarczyło firmie nie tylko aktualnych danych dotyczących sposobów użytkowania ubrań, ale także informacji na temat świadomości Polaków w temacie pielęgnacji odzieży. Wyniki ankiety potwierdziły, że choć jako konsumenci mamy ogólną wiedzę na temat działań proekologicznych, to jednak:

  • nadal znacząca grupa (30 proc.) nie wie czym jest zrównoważona moda, a spora grupa osób (17 proc.) nadal wyrzuca nienoszone już ubrania do śmieci,
  • zdecydowanej większości (73 proc.) hasło ekologia kojarzy się z segregacją śmieci, a zaledwie dla 4 proc. badanych oznacza to dbanie o to co posiadają,
  • blisko połowa badanych odcina w ubraniach metki z oznaczeniami dot. pielęgnacji; z kolei aż ¾ badanych deklaruje, że chętnie korzystałoby z kodu QR, który po zeskanowaniu wyświetlałby więcej informacji o ubraniu,
  • deklarujemy, że wiemy, jaką ilość detergentów potrzebujemy do prania, jednak w dużej mierze stosujemy je „na oko”,
  • wielu z nas nie sortuje też prania przed prasowaniem, co sprawia, że ubrania szybciej się niszczą,
  • spora grupa osób nie do końca wie, jak prawidłowo prać, suszyć, czy prasować poszczególne elementy odzieży, ma jednak potrzebę zgłębienia tej wiedzy.

Te i wiele innych wniosków z badania były dla LPP podstawą do opracowania praktycznych porad oraz narzędzi, które stały się osią rozpoczętej właśnie przez spółkę kampanii edukacyjnej pod hasłem „Dbaj o ubranie. Czytaj. Sprawdzaj. Pielęgnuj”.

[1] Raport z badania ARC Rynek i Opinia „Pielęgnacja odzieży”, luty 2022 https://dbajoubranie.pl/raport/

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Używamy cookies, jak prawie każdy. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Akceptuję Czytaj więcej