Zamówienie zamknięte — co to znaczy? Instrukcja działania na AliExpress

0

Co to znaczy „Zamówienie Aliexpress zamknięte”? Odpowiedź znajdziesz w artykule, a także przewodnik, jak rozwiązać i uniknąć problemu.

Pierwszy krok — znajdź powody

Może istnieć kilka powodów, dla których zamówienie jest zamknięte. Są to:

  • Klient potwierdził dostawę, ale zamówienie nie dotarło
  • Wygaśnięcie ochrony kupującego
  • Anulowanie zamówienia przez sprzedawcę lub klienta (zwrot pieniędzy nastąpi w ciągu 20 dni)
  • Niewysłanie produktu, ponieważ jest niedostępny (po dokonaniu płatności nastąpi zwrot pieniędzy w ciągu 20 dni)
  • Podejrzenie o oszustwo. Zwykle zdarza się, jeśli zysk osiągnie $10,000 dziennie.
  • Względy bezpieczeństwa – na przykład, jeśli kupony są używane źle
  • Regularne zamówienia z tych samych lokalizacji z przesyłką międzynarodową
  • Nierozliczenie zamówień za pomocą karty kredytowej
  • Zbyt wiele lokalizacji: na przykład karta kredytowa jednego kraju, przetwarzanie zamówienia pochodzi z innego, podczas gdy wysyłka do kraju trzeciego.

Należy pamiętać, że to nie sprzedający ma prawo zamknąć zamówienie, ale AliExpress.

Zazwyczaj możesz dowiedzieć się, dlaczego wystąpił problem, sprawdzając stan. To proste do znalezienia:

  1. Zaznacz „Konto” w prawym górnym rogu
  2. Z menu rozwijanego wybierz opcję „Moje zamówienia”.
  1. W trzeciej kolumnie zobaczysz „Stan zamówienia”

Jak postępować, jeśli zamówienie na AliExpress zostało zamknięte

Po zidentyfikowaniu przyczyny zamówienia zamkniętego przez Aliexpress po dokonaniu płatności, musisz określić, która z dwóch poniższych kategorii przypada na:

Względy bezpieczeństwa

Jeśli Twoje konto zostało zablokowane ze względów bezpieczeństwa i w rezultacie Twoje zamówienia zostały zamknięte, może być konieczne przetworzenie dodatkowej weryfikacji dla AliExpress, aby upewnić się, że nie ma udziału w oszustwach.

Aby odblokować konto, administracja witryny może poprosić o podanie następujących informacji:

  • ID/Paszport/Prawo jazdy
  • Weryfikacja biznesowa
  • Dane karty kredytowej
  • Dane kontaktowe

Najprawdopodobniej najpierw skontaktujesz się z działem obsługi klienta, aby zrozumieć, co dokładnie stanowi problem.

Potrzebujesz zwrotu pieniędzy

Jeśli problem nie leży w zabezpieczeniach twojego konta, ale cokolwiek innego i twoje zamówienie zostało zamknięte po dokonaniu płatności, potrzebujesz zwrotu pieniędzy. W większości przypadków w takim przypadku automatycznie otrzymasz powiadomienie o zwrocie pieniędzy.

Zazwyczaj trwa około 7-14 dni, ale nie przekracza 20. Środki są zwracane za pośrednictwem tego samego systemu płatności, za pośrednictwem którego została wypłacona. Twój status zwrotu jest wyświetlany w zakładce „Wyświetl dane”/”płatność”, gdzie jest wskazany etap według etapu: oczekiwany, przetwarzanie, zakończone.

Jeśli nie otrzymasz powiadomienia o nadchodzącym zwrocie pieniędzy, skontaktuj się z działem obsługi klienta:

  1. Przejdź do karty Centrum pomocy
  2. Zaznacz „Zwrot” z sekcji Więcej tematów na dole i wybierz najbardziej odpowiednie pytanie, aby rozpocząć dyskusję
  3. Lub wybierz „Usługa online” na samym dole strony i rozpocznij czat na żywo.

Jeśli chcesz zapobiec przetwarzaniu zamkniętego zamówienia

Anulowanie zamówienia można zapobiec, jeśli podejmiesz odpowiednie środki. Są to:

  • Systemy płatności: Aby zapobiec zamkniętym zleceniom, lepiej użyć AliExpress Pocket – portfela na konto AliExpress, w którym możesz wpłacić środki do wykorzystania na kilka zamówień. Inną opcją jest wybranie opcji „Inne metody płatności” podczas przeglądania zamówienia. Wszystkie takie zamówienia będą czekać na płatność w zakładce zamówienia.
  • Płatności zbiorcze: Zazwyczaj ta opcja jest rozsądna, gdy zamówienia są blokowane, ponieważ suma osiąga 10 000 USD dziennie. Jest to również dobre rozwiązanie, jeśli twoje konto bankowe ma ograniczenia dotyczące liczby zamówień do przetworzenia dziennie.
  • Limity kart kredytowych: Aby zapobiec podejrzeniu oszustwa przez bank z powodu licznych zleceń przetwarzania, wskazane jest, aby poinformować go o swojej działalności biznesowej z AliExpress i rozszerzyć limity.
  • Etyka postępowania: Częste raporty i otwieranie spraw przeciwko dostawcom może również prowadzić do zamknięcia zamówień. Dlatego zawsze powinieneś być uprzejmy i unikać regularnych kłótni. Czasami lepiej jest znaleźć nowego dostawcę.

Obsługa zamkniętych zamówień

Do kogo zadzwonić, gdy zamówienie jest zamknięte na Aliexpress? Nawet jeśli zamówienie jest zamknięte, nadal możesz:

Znajdź go

Klienci nie otrzymują powiadomień o zamkniętych zamówieniach. Aby dowiedzieć się, czy tak się stało, czy nie, musisz sprawdzić status zamówienia:

  • Przejdź do „Strony zamówień”
  • Znajdź status dla każdego zamówienia
  • Kliknij „Wyświetl szczegóły”, aby dowiedzieć się więcej o szczegółach w sekcji Przypomnienie.

Zmienić kolejność

Klienci nie mogą otwierać zamkniętych zamówień; w związku z tym muszą zseprzedaży towarów. Oznacza to, że należy rozpocząć proces od początku. Jednak można użyć dostawców innych firm, aby ułatwić proces.

Skontaktuj się z działem obsługi klienta

Jeśli twoje zamówienie Aliexpress jest zamknięte ze względów bezpieczeństwa, skontaktuj się z działem obsługi klienta AliExpress. Uwaga: to nie botEva, który po raz pierwszy napotkasz na czacie na żywo.

  1. Na stronie głównej przejdź do pomocy, a następnie działu obsługi klienta
  2. Przewiń w dół i znajdź „Usługę online”
  3. Wpisz „odwołanie” na czacie
  4. Wybierz „Niepowodzenie płatności”, a następnie „Odwołanie (weryfikacja karty)”, po wybraniu opcji „Nie mogę przesłać dokumentu”
  5. Kliknij „Czat z agentem teraz”

Możesz również złożyć odwołanie do AliExpress.

Złożenie odwołania do AliExpress

Złożenie odwołania do AliExpress powinno nastąpić jak najszybciej po zamrożeniu lub zablokowaniu konta. Wskazane jest przygotowanie dokumentów, których możesz potrzebować:

  • zdjęcie dopusznego do 1/88 roku paszportu/prawa jazdy
  • zdjęcie karty kredytowej
  • zdjęcie wyciągu bankowego z ostatnich trzech miesięcy

Upewnij się, że wszystkie poufne informacje są objęte. Na przykład w przypadku karty kredytowej pozostaw tylko cztery ostatnie cyfry numeru karty.

Zazwyczaj AliExpress trwa od 2-5 dni, aby przejrzeć odwołanie, ale czas zależy od sprawy. Aby przyspieszyć proces, możesz poinformować AliExpress za pośrednictwem obsługi klienta, że jesteś przedsiębiorcą dropshipping lub po prostu potrzebujesz pilnego przeglądu.

Etapy procesu odwoławczego

Po pierwsze, należy złożyć odwołanie:

  1. Przejdź do „Moje zamówienia”
  2. Znajdź znak ostrzegawczy pod czerwoną poziomą kartą nawigacji i kliknij „Wyświetl odwołanie”.
  3. Kliknij czerwony przycisk „Chcesz odwołać się” dla oczekujących odwołań
  4. Podaj szczegóły i prześlij wymagane dokumenty
  5. Kliknij „Prześlij”

Poczekaj na wiadomość e-mail, aby wiedzieć, że odwołanie zostało przyjęte. Następnie poczekaj na rozpatrzenie odwołania.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.