Droppshiping – co to jest i jak się do tego zabrać?

0

Co to jest dropshipping?

Dropshipping to doskonały sposób na rozpoczęcie działalności bez konieczności martwienia się o zapasy lub dostawę. Pomysł jest prosty i składa się z kilku kroków:

  1. Wybierasz dostawcę i zawierasz z nim umowę.
  2. Wybierasz produkty od dostawcy i ustalasz wyższą cenę na nich w swoim sklepie internetowym.
  3. Klient składa zamówienie w twoim sklepie dropshipping.
  4. Przesyłasz dane zamówienia do dostawcy.
  5. Dostawca wysyła zamówienie bezpośrednio do klienta.
  6. Różnicę między cenami zakupu a cenami detalicznymi przenosisz na dostawcę.

Wspaniała wiadomość! Nie musisz produkować towarów ani posiadać magazynu – otwórz sklep internetowy i zacznij zarabiać jako sprzedawca. Dostawca będzie zajmował się logistyką i przechowywaniem towarów, a Twoim zadaniem jest przyciągnięcie klientów, dbanie o płatności, relacje B2B i aktualizacje stron internetowych.

Plusy Dropshipping

Dropshipping brzmi bardzo obiecująco, prawda? Spójrz na jego główne zalety.

1. Mały kapitał początkowy

Nie musisz kupować towarów luzem i możesz za to zapłacić po tym, jak kupujący prześli ci pieniądze. Ponadto nie ma potrzeby inwestowania pieniędzy w produkcję, co oznacza, że nie ryzykujesz nieprawidłowego ustawienia i utraty części kapitału.

2. Nie wymaga magazynu

Nie ma potrzeby spędzania czasu na poszukiwaniu magazynu. Zadaniem dostawcy jest dbanie o zapewnienie odpowiednich warunków do przechowywania towarów.

3. Mniej czasochłonne

Nie zajmujesz się projektowaniem, pakowaniem i dostawą towarów – dostawca robi to za Ciebie. Laptop i połączenie z Internetem wystarczy, aby przekierować czas i energię zaoszczędzoną na zmartwieniach magazynowych do promocji marki.

4. Praca w podróży

Dzięki dropshippingowi nie musisz pracować w biurze – możesz zarządzać swoim sklepem z dowolnego miejsca na świecie.

5. Możliwości wzrostu

Możesz współpracować z kilkoma dostawcami jednocześnie, jeśli twoja umowa jej nie zabrania. To pomoże Ci rozwinąć swoją działalność i obsługiwać większą liczbę klientów.

Minusy dropshipping

Żaden model biznesowy nie jest bez zarzutu, a dropshipping nie jest wyjątkiem od reguły. Przed podjęciem decyzji o uruchomieniu tego typu działalności, upewnij się, że jesteś świadomy jego potencjalnych wad.

1. Nie kontrolujesz wszystkiego

Jeśli chodzi o dropshipping, nie można kontrolować wszystkie procesy związane z doświadczeniem klienta. Na przykład, nie mają bezpośredniego wpływu na ceny, dostępność towarów, a ich jakość – zależą one od dostawcy.

2. Reputacja sklepu na ryzyko

Bądź gotowy, że w przypadku niezadowolenia, klient będzie adres roszczeń do Ciebie. Takie kwestie mogą obejmować:

  • nieprzestrzeganie terminu dostawy
  • uszkodzony towar
  • słabe opakowanie

3. Przychody zależą od marketingu

Dropshipping jest bardzo niskim ryzykiem biznesu. Jednak twoje przychody mogą być niższe niż się spodziewasz. Aby uzyskać wysokie zyski z tego typu modelu biznesowego, trzeba będzie sprzedawać towary w dużych ilościach. To jest, gdy wiedza w marketingu się przydaje.

Pomimo swoich wad, dropshipping jest doskonałym biznesem dla początkujących przedsiębiorców z małym kapitałem start-up. Kiedy ktoś zdecyduje się wdrożyć metodę dropshipping, pierwszym krokiem jest znalezienie dostawców. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak korzystać z AliExpress jako platformy, aby znaleźć najlepsze oferty!

Dlaczego AliExpress dla Dropshipping?

Jednym z największych wyzwań dropshipping jest znalezienie wiarygodnego dostawcy. Na szczęście w dzisiejszych czasach istnieje fantastyczna platforma, która sprawia, że jest bardziej dostępna. Dzięki AliExpress, dropshippers można znaleźć produkty do sprzedaży w swoich sklepach internetowych po cenach hurtowych bez konieczności przeglądania wielu rozproszonych źródeł.

AliExpress to rynek z dużym wyborem produktów, które można odsprzedać w sklepie internetowym jako właściciel firmy dropshipping. Odsprzedaż jest powszechną praktyką na AliExpress, więc większość sprzedawców są skłonni do osiągnięcia porozumienia dropshipping.

Nie musisz kupować produktów na AliExpress z wyprzedzeniem, aby przetestować różne towary na swojej stronie bez żadnych kosztów finansowych. W ten sposób, można zrobić dropshipping z AliExpress przy minimalnych inwestycjach.

Jak wybrać produkty do sprzedaży

Zadaniem właściciela sklepu internetowego jest oferowanie produktów, które wzbudzą zainteresowanie potencjalnych klientów. Aby przekształcić odwiedzających witrynę w klientów i wygenerować zysk, wybór towarów w sklepie powinien być przemyślany.

Krok 1. Zdefiniuj swoich klientów docelowych

Czy wiesz, kim jest Twój potencjalny klient? Znajomość grup docelowych przyniesie jasność przy definiowaniu niszy i wyborze produktów na sprzedaż w lokalnym sklepie internetowym.

Upewnij się, że masz jasną wizję portretu klienta. Jest to ogólny obraz twojego klienta, który zawiera cechy, które mogą powiedzieć o nim prawie wszystko, a mianowicie:

  • Wieku
  • Płci
  • miejsce zamieszkania
  • stan cywilny, liczba dzieci
  • w sferze zatrudnienia i poziomu płac
  • pozycji, związanych z nimi problemów
  • potrzeby, pragnienia, fobie

Jeśli masz na myśli grupę docelową, możesz zrozumieć, jakie produkty zaoferować. Poza tym znajomość tych parametrów da Ci wyobrażenie o potencjalnych kampaniach marketingowych.

Krok 2. Wybierz niszę

Następnym kluczowym krokiem w tworzeniu sklepu internetowego jest zdefiniowanie swojej niszy. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, spójrz na kategorie produktów, które oferuje AliExpress i zrób listę tego, co Cię interesuje. Należy zwrócić uwagę na takie czynniki, jak:

  • Docelowej
  • Żądanie
  • lokalnych konkurentów
  • potencjał marketingowy
  • Przystępność

Jeśli planujesz pracować na rzecz stabilnego dochodu poprzez dropshipping, wskazane jest, aby unikać produktów sezonowych.

Załóżmy, że zdecydowałeś się na wybór niszy. Teraz twoim zadaniem jest sprawdzenie jego trafności. Jak to zrobić? Za pomocą oprogramowania, takiego jak Trendy Google, możesz sprawdzić częstotliwość wyszukiwania w różnych krajach i językach.

Pamiętaj, że nie każdy znajdzie idealną niszę. Może się zdarzyć, że wybrana nisza dropshipping nie przynosi wystarczających dochodów. Jednak w każdej chwili możesz przełączyć się na inną niszę i to jest w porządku.

Krok 3. Wybór produktów

Produkty, które są popularne są świetne opcje dla sklepu internetowego. Jeśli uważasz, że trudno jest zdecydować, które produkty nadają się do dropshipping, spróbuj przeanalizować, które produkty są obecnie popularne. Jeśli możesz uzyskać takie produkty dla swojego sklepu, zanim trafią do głównych kanałów sprzedaży, możesz z nich skorzystać i ustanowić swoją markę jako lokalnego lidera w tej dziedzinie.

Jeśli chcesz znaleźć produkty, które są obecnie popularne lub produkty, które mogą być popularne w przyszłości, możesz sprawdzić źródła, takie jak Kickstarter.com, Amazon Search i Google Trends. Zwróć również uwagę na kanały mediów społecznościowych, takie jak Instagram i Pinterest. Analizując te witryny, zwróć uwagę, jeśli znajdziesz jakieś popularne produkty, które Cię interesują i mogą pracować dla Twojego sklepu.

Również, pomyśl o produktach, które są zainteresowane kupnem siebie i mogą zamówić online. Możesz być zaskoczony, jak wiele cennych pomysłów masz!

Wybierając dowolny produkt dla swojego sklepu, zastanów się, jak będziesz reklamować i sprzedawać te produkty odbiorcom. Poza tym, ważne jest, aby zachować systematyczny zapis swoich pomysłów.

Oto kilka pomysłów na popularne produkty, które mogą być doskonałe dla twojej firmy dropshipping:

  • Słomki wielokrotnego użytku. Czasy się zmieniają, a jednorazowe tworzywa sztuczne nie są już rzeczą. Po części dlatego, że wiele krajów wprowadziło w 2019 r. zakazy dotyczące jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych, a w 2020 r. do tego ruchu przystąpi wiele innych krajów. Dla dropshipper, oznacza to niesamowitą okazję biznesową z ekologiczną misją za nim.
  • Uchwyt na telefon na szyję. Akcesoria do telefonów komórkowych są zawsze duże zapotrzebowanie. W rzeczywistości, ten lukratywny rynek ma być wart 107,3 miliardów dolarów do 2022 roku. Możesz spróbować złapać trend w tej niszy z uchwytami na szyję. Te wygodne produkty eliminują konieczność trzymania smartfona podczas oglądania filmów lub nawiązywanie połączeń wideo – wystarczy przesunąć klip na szyję i zrelaksować się. Możesz nawet zgiąć klip na stojaku na telefon lub użyć go jako kija do selfie.
  • Akcesoria dla zwierząt domowych. Rynek produktów dla zwierząt domowych jest ogromny – szczególnie dla psów. W samych Stanach Zjednoczonych ponad 60 milionów domów ma psa. Liczby te są świetną wiadomością dla dropshippers. W dodatku, 35 procent od pieścić właściciele jesteście milenialsi, i więcej niż połowa od im kupować prezenty pod kątem ich pieszczochy skoro miesiąc. Według Forbesa, jednym z najpopularniejszych prezentów dla zwierząt domowych jest odzież. Jest to zarówno słodkie i praktyczne, co zapewnia doskonałe możliwości marketingowe.

Trzy główne błędy dla początkujących w dropshipping

Czy kiedykolwiek słyszałeś, jak ktoś mówi „dropshipping nie działa” lub „dropshipping jest oszustwem?” Jeśli zagłębisz się głębiej w rdzeń awarii wśród wielu dropshippers, zwykle znajdziesz typowe błędy, które sprawiają, że tracą znaczne przychody.

Rówmy się na trzy częste powody, które powodują, że ludzie nie do dropship z Aliexpress i jak można ich uniknąć.

1. Nie testuje wystarczającej ilości produktów

Wielu początkujących w dropshipping zwykle tylko przetestować 1-2 produktów, zanim zdecydują, że model biznesowy nie działa. Prawda jest taka, że często potrzeba dużo więcej testów, aby znaleźć idealną niszę i produkty dla Twojej firmy. Średnio może upłynąć do 20 produktów testowych, aby znaleźć jeden element, który będzie sprzedawał się świetnie. To może wydawać się trudne, ale ten jeden zwycięski produkt będzie opłacać czas i wysiłek spędzony na testowanie innych produktów i zabrać swoje przychody na nowy poziom, więc warto go znaleźć.

Niestety, gdy większość ludzi nie podczas testowania ich pierwszych kilku produktów, są one bardziej prawdopodobne, aby winić model biznesowy lub ich brak umiejętności, a nie zgadzając się, że po prostu trzeba spróbować więcej elementów. Podobnie jak w przypadku innych podejść biznesowych, dropship nie gwarantuje natychmiastowy zysk i ma swoje wzloty i upadki.

2. Nie skupianie się na opisie produktu

Podczas tworzenia opisów produktów dla sklepu internetowego nie próbuj oszczędzać wysiłku. Wielu początkujących dropshippers że wystarczy skopiować obrazy i funkcje produktu z AliExpress, ponieważ i tak się tam sprzedawane. Jednak sposób, w jaki Twoje produkty pojawiają się na stronie internetowej, jest kluczowym elementem przekształcania odwiedzającego w klienta.

Jeśli potrzebujesz inspiracji do tworzenia opisów produktów, dobrze jest sprawdzić popularne pozycje na Amazon. Zazwyczaj opisy produktów udanych sprzedawców obejmują:

  • Co najmniej pięć wysokiej jakości zdjęć produktu pod różnymi kątami.
  • Szczegółowy opis zawierający listę punktorów z głównymi specyfikacjami produktu.
  • W stosownych przypadkach, kompleksowa tabela rozmiarów i/lub pomiarów.

3. Brak kampanii remarketingowych i uzupełniających

Jednym z najwyższych zwrotów z inwestycji, jaki dropshipper może uzyskać z płatnej reklamy, jest remarketing. Remarketing polega na kierowaniu reklam do osób przeglądających Twoją witrynę za pomocą piksela śledzącego. Z jego pomocą możesz otrzymywać dane ze swojego sklepu internetowego i używać ich do reklamowania towarów w innych witrynach, takich jak Facebook, Google i YouTube.

Zazwyczaj reklamujesz ten sam element, który potencjalny klient spojrzał wcześniej. Powodem remarketingu ma tak wysoki zwrot z inwestycji, ponieważ tworzy gorący ruch. Użytkownicy przeglądają Twój sklep internetowy, ponieważ mają już pewien stopień zainteresowania produktem. Włączenie ponownego pojawienia się produktu w reklamie ułatwia zwrócenie uwagi i przeprowadzenie sprzedaży.

Niestety, wielu nowych dropshippers pracy z Aliexpress są tak skoncentrowane na pierwsze reklamy, że ignorują możliwość konfigurowania reklamy remarketingowej.

Poza tym, miej na uwadze powracających klientów. Jeśli nie prowadzisz kampanii marketingowych, aby przywrócić kupujących do sklepu, przegapisz ogromny strumień przychodów. Obecni klienci już Ci ufają, więc łatwiej jest przekonać ich do ponownego zakupu od Ciebie. Staraj się nie skupiać wyłącznie na początkowej sprzedaży.

Najprostszym sposobem na sprowadzenie klientów z powrotem do sklepu jest wysyłanie im e-maili promujących nowe produkty lub oferty specjalne. W większości przypadków, dropshippers z Aliexpress i podobnych witryn nie tworzą kampanie e-mail, a zatem ignorują znaczne możliwości zysku.

Jak wybrać zaufanych dostawców

Wybór dostawców jest istotnym krokiem, który musi podjąć każda firma zajmująca się dropshippingiem. Nawet jeśli już wiesz, jakie produkty chcesz sprzedać i jesteś pewien, że sprawią, że Twoja firma będzie rentowna, to tylko połowa transakcji. Aby odnieść sukces, musisz upewnić się, że znajdziesz dostawców dropshipping, którzy mogą dostarczać wysokiej jakości towary i usługi.

Proces znajdowania wiarygodnych dostawców zwykle implikuje kilka etapów.

1. Badania naukowe

Po podjęciu decyzji o produktach, które chcesz sprzedać, dowiedz się, którzy dostawcy dropshipping istnieją i najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom. Aby to zrobić, przejrzyj AliExpress i porównaj ceny, opinie użytkowników i opcje wysyłki. Można to zrobić ręcznie lub użyć oprogramowania, takich jak Alitools, aby pomóc i uczynić proces szybszym i płynniejszym.

2. Skontaktuj się z dostawcą

Porozmawiaj z dostawcą, który spełnia Twoje potrzeby i nawiązuj z nimi relację. Bezpośredni kontakt pozwala zadawać pytania na temat świadczonych przez nie usług, pytać o oferty specjalne i rozwijać skuteczną komunikację B2B.

Utrzymywanie dobrych relacji z dostawcami oznacza, że będziesz już miał pewne zaufanie, gdy zaczniesz robić interesy razem. Zwiększa to szanse na szybkie odpowiedzi na zapytania i lepsze warunki sieciowe.

3. Zamów próbki

Po wybraniu kilku świetnych dostawców do współpracy, zamówić próbki dla siebie. Sprawdź ich jakość usług, czas dostawy, opakowanie i zadawaj inne pytania, aby być w pełni zadowolonym z dokonanego wyboru.

Zamawianie próbek od dostawcy dropshipping jest integralną częścią wyboru partnera, ponieważ pozwala doświadczyć z pierwszej ręki, jak twoi klienci będą postrzegać Twój sklep.

4. Zamówienie od konkurenta

Jeśli jeden z twoich konkurentów korzysta z tego samego dostawcy co Ty, możesz dowiedzieć się, w jaki sposób dostawca pakuje swoje produkty i oferuje swoje usługi, takie jak niestandardowe etykietowanie. Jeśli twój konkurent korzysta z innych dostawców, możesz zamówić od nich, aby zorientować się, jaki poziom usług musisz zapewnić, aby nadążyć za konkurencją.

5. Zwracaj uwagę na szczegóły

Kiedy wybierasz dostawców, wiele z nich może wydawać się świetne, jeśli spojrzeć na produkty, które oferują i ich opinie. Jednak, gdy dojdziesz do firmy, mogą one nie odpowiadać twoim odbiorcom. Może to mieć coś wspólnego z surowcami, których używają, jak prowadzą działalność lub jak radzą sobie ze zwrotami.

Ważne jest, aby zebrać jak najwięcej informacji, jak to możliwe, podczas gdy można zrezygnować z korzystania z dostawcy po wystąpieniu problemu, twoja marka może już być uszkodzony.

6. Wiedzieć, których dostawców unikać

Trudno jest wiedzieć, których dostawców wybrać. Niemniej jednak, niektóre znaki wskazują na sprzedawców, których należy unikać za wszelką cenę. Oprócz negatywnych opinii i niskiej jakości produktu, inne czynniki mogą wskazać słabego partnera dropshipping.

Na przykład, jeśli dostawca nalega na miesięczną lub cykliczną płatność, jest to zły znak. Ponadto staraj się unikać dostawców, którzy poświęcają zbyt dużo czasu na udzielenie odpowiedzi.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Używamy cookies, jak prawie każdy. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Akceptuję Czytaj więcej