Calvin Klein to urodzony w Nowym Jorku syn węgierskiego imigranta, który jest świetnym przykładem na spełnienie się mitycznego „amerykańskiego snu”. Po ukończeniu średniej szkoły poszedł na studia do Fashion Institute of Technology, których to studiów nigdy nie skończył. Jako ciekawostka może posłużyć fakt, że w roku 2003 został obdarzony honorowym doktoratem tej uczelni. Wracając jednak do meritum, w 1968 roku Calvin Klein założył własną firmę odzieżową, do spółki ze swoim przyjacielem Barry’m Schwartzem. Przez pierwsze lata Calvin Klein produkował w zasadzie głównie odzież jeansową, aby później rozszerzyć swoją ofertę także o inne ubrania oraz specjalne artykuły.
Calvin Klein użyczył bowiem swojego imienia serii perfum, między innymi nazwanych CK One i CK Be, które to perfumy okazały się bardzo popularne. Ponadto szwajcarska firma Swatch z powodzeniem produkuje zegarki i biżuterię, również sygnowaną imieniem i nazwiskiem Calvin Klein. To wszystko pokazuje skalę, na jaką prowadzi działalność sam założyciel firmy. Firma Calvin Klein miała pewne przebłyski w dziedzinie marketingu, które można bez dwóch zdań nazwać kamieniami milowymi w jej rozwoju. Pierwszy miał miejsce w roku 1979, kiedy na plakatach Calvin Klein pojawiła się aktorka Brooke Shields, ubrana tylko jeansy tej firmy. Przysporzyło to marce ogromnej popularności, którą jeszcze powiększyła kolejna kampania reklamowa, tym razem z roku 1992, kiedy to ulubiona modelka projektanta Kate Moss prezentowała seksowną bieliznę CK.
Firma Calvin Klein cechuje się jeszcze jednym: projektanci tworzą ubrania tak zwane unisex – przeznaczone dla obu płci. Oznacza to, że na przykład T-shirty czy spodnie Calvin Klein mogą być noszone zarówno przez mężczyzn, jak i przez kobiety.
Calvin Klein wyrobił sobie bardzo mocną pozycję na rynku odzieżowym, stając się jedną z ikon świata mody oraz wszem i wobec znaną osobistością, notabene nadzwyczaj barwną i do tego zaangażowaną politycznie. Natomiast firma Calvin Klein ma na całym świecie setki milionów zadowolonych klientów, którzy w jej ubraniach czują się wyjątkowo. Jest to jedna z droższych marek i chociaż jej cena w żadnym wypadku nie jest zaporowa, to jednak pozwolić sobie na nią mogą ci bardziej bogaci. To sprawia, że napis Calvin Klein na T-shircie nie jest pospolity i jest równocześnie wyrazem dobrego, wyrafinowanego gustu.
Sklepy Calvin Klein:
Calvin Klein, Centrum Manufaktura – Łódź, ul. Ogrodowa 17
Calvin Klein, Galeria Kazimierz – Kraków, ul. Podgórska 34
Calvin Klein, Silesia City Center – Katowice, ul. Chorzowska 107
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.