Duże logo, pisane różowymi literami – oto znak rozpoznawczy firmy Calzedonia. Calzedonia została stworzona w 1987 roku, w pobliżu włoskiej Werony, znanej chociażby z dramatów Szekspira, a dokładniej w Vallese di Oppeano, stawiając sobie za cel obsługę nie tylko żeńskiej części społeczeństwa.
Calzedonia produkuje bieliznę i kostiumy kąpielowe dla kobiet, ale także dla mężczyzn i dla dzieci, starając się zatem dotrzeć do bardzo szerokiego grona konsumentów. Calzedonia miała także swój własny pomysł na rozwój sieci dystrybucji i punktów sprzedaży – głównym założeniem była ekspansja poprzez franczyzę.
Jako, że chętni do pełnienia roli franczyzobiorców znaleźli się niemal natychmiastowo, dynamiczny rozwój stał się faktem, a Calzedonia zyskiwała i nadal zyskuje na popularności. Po nieco ponad dwudziestu latach obecności na rynku, Calzedonia może pochwalić się około 1200 punktami sprzedaży w całej Unii Europejskiej, a także poza nią – franczyzobiorcy znaleźli się bowiem nawet w Meksyku i w Rosji, umożliwiając w ten sposób ludziom zamieszkałym w tych krajach dostęp do produktów tej firmy.
Stale rosnące wyniki finansowe oraz zwycięstwa w licznych rankingach popularności pozwalają stwierdzić, że Calzedonia odniosła pełen sukces, zdobywając sobie uznanie konsumentów na całym świecie. Przyczyny powodzenia firmy są różne, ale można wśród nich wymienić trzy najważniejsze, które wydają się leżeć u podstaw sukcesu.
Po pierwsze, Calzedonia oferuje bardzo szeroki asortyment produktów. Zapełnione przez wszelakiej maści bieliznę i kostiumy kąpielowe półki sklepów wpływają bardzo pozytywnie na wzrost sprzedaży sprawiając, że klienci, przebierając wśród setek artykułów, mogą odnaleźć w końcu ten, który im najbardziej przypadnie do gustu.
Po drugie, Calzedonia zawsze przywiązywała wagę do kwestii mody. Specjalnie w tym celu zatrudnieni projektanci mieli dbać o to, żeby oferowane produkty były na czasie i przystawały do światowych trendów.
Wreszcie, trzecim czynnikiem wpływającym na powodzenie firmy jest bezkonkurencyjny współczynnik stosunku ceny do jakości, który w salonach Calzedonia kształtuje się na niezmiernie korzystnym dla klientów poziomie. Dzięki tym czynnikom, a także wielu innym Calzedonia może być uważana za jedno z najlepszych przedsiębiorstw odzieżowych w swojej kategorii.
Sklepy Calzedonia:
Calzedonia Kraków, C.H. Zakopianka, ul. Zakopiańska 62
tel: (0-12) 293-32-07
godziny otwarcia:
pon. – pt. 9.00 – 21.00
sobota – od 9.00 – 21.30
niedziela – od 9.00 – 19.30
Calzedonia Warszawa, CH Złote Tarasy, ul. Złota 59
tel: (0-22) 222-02-63
godziny otwarcia:
pon. – pt. 10.00 – 22.00
sobota – od 10.00 – 22.00
niedziela – od 10.00 – 20.00
Calzedonia Poznań, CH King Cross, ul. Bukowska 156
tel: (0-61) 886-02-95
godziny otwarcia:
pon. – pt. 9.00 – 21.00
sobota – od 9.00 – 21.00
niedziela – od 10.00 – 20.00
Calzedonia Wrocław, CH Arkady Wrocławskie, ul. Powstańców Śląskich 2-4
tel: (0-71) 360 02 40
godziny otwarcia:
pon. – pt. 9.00 – 21.00
sobota – od 9.00 – 21.00
niedziela – od 9.00 – 21.00
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.