Co to znaczy „Zamówienie Aliexpress zamknięte”? Odpowiedź znajdziesz w artykule, a także przewodnik, jak rozwiązać i uniknąć problemu.
Pierwszy krok — znajdź powody
Może istnieć kilka powodów, dla których zamówienie jest zamknięte. Są to:
- Klient potwierdził dostawę, ale zamówienie nie dotarło
- Wygaśnięcie ochrony kupującego
- Anulowanie zamówienia przez sprzedawcę lub klienta (zwrot pieniędzy nastąpi w ciągu 20 dni)
- Niewysłanie produktu, ponieważ jest niedostępny (po dokonaniu płatności nastąpi zwrot pieniędzy w ciągu 20 dni)
- Podejrzenie o oszustwo. Zwykle zdarza się, jeśli zysk osiągnie $10,000 dziennie.
- Względy bezpieczeństwa – na przykład, jeśli kupony są używane źle
- Regularne zamówienia z tych samych lokalizacji z przesyłką międzynarodową
- Nierozliczenie zamówień za pomocą karty kredytowej
- Zbyt wiele lokalizacji: na przykład karta kredytowa jednego kraju, przetwarzanie zamówienia pochodzi z innego, podczas gdy wysyłka do kraju trzeciego.
Należy pamiętać, że to nie sprzedający ma prawo zamknąć zamówienie, ale AliExpress.
Zazwyczaj możesz dowiedzieć się, dlaczego wystąpił problem, sprawdzając stan. To proste do znalezienia:
- Zaznacz „Konto” w prawym górnym rogu
- Z menu rozwijanego wybierz opcję „Moje zamówienia”.
- W trzeciej kolumnie zobaczysz „Stan zamówienia”
Obsługa zamkniętych zamówień
Do kogo zadzwonić, gdy zamówienie jest zamknięte na Aliexpress? Nawet jeśli zamówienie jest zamknięte, nadal możesz:
Znajdź go
Klienci nie otrzymują powiadomień o zamkniętych zamówieniach. Aby dowiedzieć się, czy tak się stało, czy nie, musisz sprawdzić status zamówienia:
- Przejdź do „Strony zamówień”
- Znajdź status dla każdego zamówienia
- Kliknij „Wyświetl szczegóły”, aby dowiedzieć się więcej o szczegółach w sekcji Przypomnienie.
Zmienić kolejność
Klienci nie mogą otwierać zamkniętych zamówień; w związku z tym muszą zseprzedaży towarów. Oznacza to, że należy rozpocząć proces od początku. Jednak można użyć dostawców innych firm, aby ułatwić proces.
Skontaktuj się z działem obsługi klienta
Jeśli twoje zamówienie Aliexpress jest zamknięte ze względów bezpieczeństwa, skontaktuj się z działem obsługi klienta AliExpress. Uwaga: to nie botEva, który po raz pierwszy napotkasz na czacie na żywo.
- Na stronie głównej przejdź do pomocy, a następnie działu obsługi klienta
- Przewiń w dół i znajdź „Usługę online”
- Wpisz „odwołanie” na czacie
- Wybierz „Niepowodzenie płatności”, a następnie „Odwołanie (weryfikacja karty)”, po wybraniu opcji „Nie mogę przesłać dokumentu”
- Kliknij „Czat z agentem teraz”
Możesz również złożyć odwołanie do AliExpress.
Złożenie odwołania do AliExpress
Złożenie odwołania do AliExpress powinno nastąpić jak najszybciej po zamrożeniu lub zablokowaniu konta. Wskazane jest przygotowanie dokumentów, których możesz potrzebować:
- zdjęcie dopusznego do 1/88 roku paszportu/prawa jazdy
- zdjęcie karty kredytowej
- zdjęcie wyciągu bankowego z ostatnich trzech miesięcy
Upewnij się, że wszystkie poufne informacje są objęte. Na przykład w przypadku karty kredytowej pozostaw tylko cztery ostatnie cyfry numeru karty.
Zazwyczaj AliExpress trwa od 2-5 dni, aby przejrzeć odwołanie, ale czas zależy od sprawy. Aby przyspieszyć proces, możesz poinformować AliExpress za pośrednictwem obsługi klienta, że jesteś przedsiębiorcą dropshipping lub po prostu potrzebujesz pilnego przeglądu.
Etapy procesu odwoławczego
Po pierwsze, należy złożyć odwołanie:
- Przejdź do „Moje zamówienia”
- Znajdź znak ostrzegawczy pod czerwoną poziomą kartą nawigacji i kliknij „Wyświetl odwołanie”.
- Kliknij czerwony przycisk „Chcesz odwołać się” dla oczekujących odwołań
- Podaj szczegóły i prześlij wymagane dokumenty
- Kliknij „Prześlij”
Poczekaj na wiadomość e-mail, aby wiedzieć, że odwołanie zostało przyjęte. Następnie poczekaj na rozpatrzenie odwołania.