Początki marki odzieżowej Bershka sięgają roku 1998, kiedy to ogromny hiszpański koncern odzieżowy Inditex Group – właściciel takich marek jak Pull&Bear, Zara, Stradivarius czy Oysho- postanowił zapełnić kolejną niszę, tworząc odzież dla konkretnych odbiorców. Bershka to pomysł na dotarcie do młodszej klienteli, która z założenia ma bardziej chłonny umysł, nie boi się wyzywających, niecodziennych czy wręcz nawet dziwacznych kolorów i krojów.
Kolekcje Bershka starają się połączyć pełną szaleństw młodość i tak zwaną uliczną modę z wyważoną elegancją dorosłości, jednakże z wyraźnym wskazaniem na te pierwsze czynniki. Bershka wydaje się również odświeżać zapomniane elementy garderoby, hołdując w ten sposób zamiłowaniu młodych ludzi do staroci i ich sentymentalności. Za przykład niech służą duże okulary przeciwsłoneczne, kapelusze słomkowe, wymyślne bransolety czy ostatnio wracające do łask – legginsy.
Bershka to jednak nie tylko ubrania. To też promocja pewnego stylu życia, a także propozycja spędzenia wolnego czasu. Dlaczego? Sklepy Bershka są bardzo charakterystyczne i ich wnętrze różni się zdecydowanie od wszystkich pozostałych sklepów odzieżowych. Zazwyczaj są one usytuowane na dużej powierzchni, która zapewnia im przestronność i są utrzymane w nowoczesnym stylu.
Sklepy Bershka mają przede wszystkim inspirować – tutaj ma spotykać się uliczna moda, muzyka, film czy słowo pisane. Młodzi ludzie mogą tu z powodzeniem obejrzeć film, poczytać czasopismo, a to wszystko przy akompaniamencie aktualnie popularnych wśród młodzieży melodii. O sile, zasięgu, a także popularności Bershka najdobitniej świadczy fakt, że obecnie ponad pięćset sklepów tej marki znajdziemy w trzydziestu pięciu krajach. Do stylu, proponowanego przez Bershka trzeba się przekonać i przyzwyczaić – bershka to niemal gwarancja bycia zauważonym na ulicy.
Sklepy Bershka: