Abercrombie&Fitch

Abercrombie&Fitch to jedna z najstarszych firm odzieżowych na całym świecie. Powstała ona bowiem w 1892 roku na Manhattanie. Założona przez Davida Abercrombie, do którego parę lat później dołączył Ezra Fitch, początkowo produkowała odzież sportową. Ubrania tej firmy nosiły bardzo znane osoby, między innymi Clark Gable czy pisarz Ernest Hemingway.

Abercrombie&Fitch w połowie XX wieku zaczęło podupadać finansowo, a przed kompletnym upadkiem uratowało ją przedsiębiorstwo The Limited w 1988 roku, wykupując całą firmę i przeorganizowując jej politykę oraz produkcję. Od tej pory Abercrombie&Fitch ukierunkowała się na odzież, która reprezentuje tak zwany amerykański styl życia, oferując ubrania typu „casual luxury”, przeznaczonych dla ludzi w wieku od osiemnastu do około dwudziestu dwóch lat.

Abercrombie&Fitch dla reprezentantów pozostałych grup wiekowychuruchomiła inne marki, to jest Abercrombie Kids, Hollister Co., Ruehl No.925 oraz Gilly Hicks: Sydney, wychodząc w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom i popytowi na rynku. Do niedawna odzież Abercrombie&Fitch była dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych, w którym to kraju firma miała pokaźnie rozbudowaną sieć sprzedaży. W 2007 roku Abercrombie&Fitch otworzyła swój pierwszy międzynarodowy salon w Londynie, później w Kopenhadze i Mediolanie. W planach jest otwarcie salonów w Paryżu oraz w Tokio, aby w ten sposób ułatwić chętnym dostęp do ubrań tej marki. Równocześnie trwają poszukiwania odpowiedniego miejsca na salon w Chinach oraz zwiększana jest ilość punktów sprzedaży w Kanadzie, głównie w centrach handlowych w całym kraju. Ekskluzywność marki sprawia, że jest ona bardzo trudno dostępna dla Polaków, gdyż nie ma w naszym kraju salonu sprzedaży Abercrombie&Fitch. Dostawcy starają się ściągnąć odpowiednie ilości towaru ze Stanów Zjednoczonych, chcąc zaspokoić widoczny w Polsce popyt. Można oczekiwać, że gdy świat wyjdzie z kryzysu, Abercrombie&Fitch będzie myślało nad rozszerzeniem swojej europejskiej sieci sprzedaży, choć wysoce wątpliwe jest, aby salon Abercrombie&Fitch pojawił się akurat w Polsce, podczas gdy brakuje go w innych, o wiele bardziej ważnych z punktu widzenia zyskowności, krajach.